söndag 25 januari 2009

Snö, snö, snö, förkylning och exploderande flaskor...

Dåså.

Är inte expert på att skriva här som ni kanske märker men jag försöker nästan så gott jag kan.

Uppdatering från veckan.

Måndag: Skidor, nysnö...
Tisdag: Skidor, nysnö...
Onsdag: Skidor, nysnö... OCH!!

Kan ju meddela att San Siro i Milano är stort, JÄTTESTORT!!! 87500 hysteriska idiot-italienare kan man knô in där. Galet var ordet.


Så stort är det från utsidan




Så här ser hemmaläktaren ut nästan lika cool som östra stå....



Matchen var en match i slutspelet i Coppa D'Italia. Alltså motsvarigheten till Svenska Cupen. Och i matchtidningen (i sverige har vi matchblad, här har dom matchtidningar) stor det INTER vs. ROMA.
Ja, Kalle blev rätt så arg och kallade mig för diverse okvädningsord när jag ringde vid avspark. På frågan om Zlatan spelade så är svaret ja. Han till och med avgjorde matchen med sitt 2-1 mål i 61 minuten. Dock påstod Kalle att det var offside. Jag vet inte. Jag och Anders tog oss ner till matchen med en STS-buss som kör varje vecka, och det var fantastiskt trevligt. Men svinkallt, vilket medförde att både jag och Anders lyckades dra på oss var sin göttig förkylning. Anders dock väldigt mycket mer illa däran än jag som inte fick min egentligen förrän på fredagen, vilket otänkt får mig in på nästa dag.

Torsdag: SOVA (kom inte hem förrän vid 2 på natten från Milano.) OCH!

Sledgewars! Den årliga pulkatävlingen som i år inte kunde hållas på sedvanligt plats pga. för mycket snö utan fick läggas på en väg i byn. 200 meter lång och med de verse mer eller mindre omöjliga kurvor. Undertecknad vann sitt race efter ha legat sist och avvaktat på de andras krascher. Sedan gick den taktiken åt helvete i semifinalen mot Lars och den senare segraren av hela tävlingen Erik från Taco. En redig fest efteråt garanterade den redan nämnda förkylningen på fredag morgon.

Fredag: SOVA, jobba. Inte kul och jobba med en rätt så gedigen förkylning i kroppen. MEN, man mår som man förtjänar, Är huvet dumt får kroppen lida, dricker man sprit så går det som det går och alla andra visdomsord man har hört från sin omgivning i sina dar.

Lördag: SOVA, jobba, stress, stress, stress. Smått hysteriskt på jobbet fullt och servistörer som springer över varandra. Och mitt uppe i allt ihop så inträffar det sista i rubriken. Då jag tar upp en flaska kolsyrat vatten för att ställa in den i kylen så exploderar skiten mitt i ansiktet på mig. Och, det är inget plastflaska, glas mina vänner. Det säger KABOOOOM!! och jag blir dyngsur män tänker som vanligt, jaja, vi sopar upp det sen, det är stressigt som fan. Skakar av mig vattnet och går till kylen med dom hela flaskorna. På vägen dit tittar folk väldigt konstigt och ultrabögen Jonathan håller på att svimma. Då har jag fått ett par skärvort glas i ansiktet så jag blöder rätt så bra med allt vatten dessutom. Jag blir uppkommnderad i köket och en utav kockarna börjar torka blod. Det visar sig då att jag hare en skärva som har satt sig ungefär 5 mm från mitt vänsta öga. Che fortunato!? A vero!! Men det gick bra med ett par plåster. Som vanligt här nere så är de så förbannat rädda för skador så jag fick frågan varje minut om jag mådde bra.
Och det gör jag mamma, ingen fara!

Nu ska jag hem och sova, imorgon väntas det upp mot en meter nysnö. Har kommit nästan en halv de senaste 30 timmarna. Trist...

PoK!

/J

1 kommentar:

Mikael Ohlsson sa...

Ser fram mot en summering av resterande säsongen :)