torsdag 25 december 2008

Julen

Så var julen över oss med full kraft. Kan aldrig påstå att jag är något särskilt stort fan av denna högtiden. Precis som med nyår så känns den rätt så onödig. Visst. Julen har väl ett något större traditionellt värde och det är skönt att kunna sitta ner med hela familjen å trycka i sig oförskämt stora mängder mat och sedan få goa presenter. Skall ju aldrig underskattas. Men jag kan inte påstå att jag saknar der det så där ofantligt. Mitt julbord igår bestod i en tallrik med kryddstark pasta och sedan slog jag till på en pannacotta. Till sällskap hade jag Anders Hasse och Pongo. Så det kunde ju vart värre. Det är egentligen bara en sak jag riktigt saknar. Sill. Fick galna munchies efter sill igår. Förr sill är ruggigt gott…

Tanken var idag att vi alla skulle åka upp till Belvedere för jullunch men när jag vaknade vid 10 så mådde jag skit. Vet inte varför men jag mådde inte bra. Var inte bakis för jag drack i princip ingenting igår. Men jag mådde skit. Så jag stannade kvar i sängen och kollade film istället. Har insett att jag har en ruggig uppkoppling på jobbet vilket medför att jag tankar som en galning hela kvällarna. Bara sätta igång innan jag går på så är det klar när jag slutar. Idag blev det Twillight och Tropical Thunder. Den första var riktigt bra medan den andra var en klassisk Ben Stiller film, med allt vad det innebär.

Veckan har annars förflutit ganska lugnt. Vart uppe och åkt lite för att håla benen i trimm. Testade nya HEAD Worldcup GS. Alltså inte den vanliga Svenssonskidan utan den som faktiskt används i världskuppen. Den var galen. Pressade den så hårt ner för en folktom Pistone att det började tåras i ögonen under mina KASK googles. Då vet man att det går lite för fort. Men satan var kul det var. Har även funnit lite hyfsad lössnö med Daz och Kenn. Det ska sägas att det har blåst som fanken ett par dagar och dessutom varit jäkligt varmt så all den vanliga snön är kass, stenhård vindpackad skare som jag knappt kan pressa mig igenom även om jag verkligen försöker. Men i skogen borta i Punta Jolanda på Greesoneysidan kan man hitta lite gôtt om man vet var men ska leta. Men dom ställena är en väl bevarad hemlighet. Just nu faller det ett stilla snöfall över Monterosas redan snöklädda toppar. Lite färsk snö skadar ju aldrig…

Finns en hel del annat att skriva om men jag tänkte vänta med det och se hur saker och ting utveckar sig. Ska snart pipa iväg till jobbet igen så rundar av här och nu. Ha det bra och känn er inte missnöjda för att jag inte ringer. Jag har varken pengar på mobilen eller i plånboken. Men det löser sig efter nyår då det är löning.

Hoppas att alla hade en bra jul med en gedigen silltallrik och ha en god fortsättning så fortsätter jag uppdatera här när jag kan. Lämna gärna någon kommentar så jag vet att någon läser. Annars finns det liksom ingen anledning att skiva… ;)

PoK

/J

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå

Det är klart att vi läser. Vi här på överskottsbolaget i sisjön brukar läsa upp dina blogginlägg över högtalarsystemet så att alla ska kunna ta del (alla kan inte läsa.) Dessutom har vi satt upp några av dina bilder i pausrummet (hoppas det är okej) så att vi kan drömma oss bort från våra gråa liv, och åtminstone för en stund (under våra pauser) leva ditt liv.

Yvonne (med personal)
Överskottsbolaget, Sisjön