onsdag 10 december 2008

Nödvändig update

Hej alla!

Så, nu har det gått en dryg vecka i det i år snödränkta Champoluc. Det är faktiskt smått hysteriskt hur mycket snö det finns här i år. Bara det senaste dygnet har det kommit nästan en halvmeter på sina ställen här nere i byn. Ännu mer uppe på berget. Igår var jag, Kenn och Karin uppe och pumpade puder heeeela dagen i strålande solsken. Och det känns idag i benen om man säger så. Kolla bilderna så förstår ni att det är ganska hyfsade förhållanden.
Vi var uppe idag också men det blåste något så in i h-te så nästan allt var stängt. Det blev med andra ord inte så mycket av det. Men imorgon blir det åka av...






















Jobbet fungerar bra. Jobbar på det ultrafashionabla hotellet Breithorn här i byn. I baren på deras brasseri som inte är riktigt lika uppstyrt som resten men väl så att det räcker och blir över. Chefen heter Simone och är en Italienare på runt 40 skulle jag tro. (Jag är som vanligt yngst i gänget) Sedan har vi Jonathan, ultrafjolla. Daniella, från brasilien. Underbart söta Katrina och till sist Chiara dom ser ut som en liten hob, fast utan allt hår.
Kockana är som kockar är mest, fast lite skönare. I specialköket varifrån den mesta maten till brasseriet kommerifrån jobbar Ernando och Rocco. Sedan har vi Flavio och hans brasilianska kolsvarta flickvän som har större händer än mig. Jag tror det är han som på något sätt äger stället, men jag är inte säker. Han kör i alla fall en Cayenne S, så han lider väl ingen brist på pengar.

Ha det så bra så hörs vi när jag har borstat all lössnö från kläderna imorgon.
PoK
/J


Ps. Ja, jag har köpt nya lagg. Fan...

Inga kommentarer: