lördag 20 december 2008

Jävla byxor!

Dåså...

Veckan har varit lugn på gränsen till tråkig. Systemet har varit stängt och det har i princip inte hänt någonting.
Golosone och sedan sova till 1 är inte så fantastiskt roligt i längden faktiskt. Var uppe och åkte ett par svängar igår och det var ganska kul fast det var bara de två första liftarna som var öppna och det är ganska flackt så långt ner på berget och med så mycket snö som det är nu så behöver man ha ganska så mycket lutning för att det skall bli något av det. Men fick ett par roliga klippor i alla fall.

Nu har dessutom Anders "Gubbjävel" Mälberg kommit ner så då blir det genast liv i luckan.

Angående byxorna så sprack dom igår när jag var ute och hämtade ved. Lyfta med rak rygg är bra men när jag satte mig ner på huk så hörde jag bara "ritsch" å så var det fram med nål och tråd. Men när jag var klar så insåg jag att jag hade sytt lite snålt så det var lite vitt foder som stack fram i sömmen. Sydde jag då om? Nej för fan fan, lite svart spritpenna så var det avhjälpt. Mina kära kollegor fick sig i alla fall ett gott skratt på min bekostnad...

Annars så växer både skägg och hår så att det knakar. Ser skrämmande civil ut för tillfället. (se bilden) Men det är stiligt i skjorta och det där förbannade förklädet.

Imorgopn ska jag åka upp med Tako-hjonen som har kommit upp. Skall enligt utsago vara jävligt duktiga på att åka lagg så det kan bli skoj. Kanske kan man lära sig någonting.

Återkommer längre fram vad det lider.

/J

Inga kommentarer: