måndag 15 december 2008

Undantagstillstånd!

Idag är det rätt så galet. Allt är på ända om man säger så. Det har fortsatt snöa. Som vanligt men med den skillnaden att nu har det fan snöat på bra. MASSOR!!! Så mycket att dom har fått utrymma den gamla delen av byn där jag och Kalle bodde för två år sedan. På grund av lavinrisken mot husen. Ni kan ju själva titta på bilderna och där syns det ganska tydligt hur hysteriskt mycket snö det är.Man tror att det är en uppskottad vall men det är det inte. Det går nästan upp till hakan på mig. Jag Kenn och Daz var uppe och åkte en sväng idag. Det var bara den första liften so var öppen så vi åkte 5 åk i Pistone och det var heeeelt galet. Lyckades klota i den midjedjupa snön och hamnade så långt under att det blev svart och jag insåg efter att jag slutat skratta att jag inte kunde andas. Lite panikkänsla, att så fort man öppnade munnen så blev den full med snö.

Kan ju också meddela att Lars har slutat arbeta på Frachey-Sport efter 9 år där. Så hur det kommer gå där nu återstår ju att se.
Kommer dessutom att få ett par Dukebindningar monterade på mina nya lagg till samma pris som den andra bindningen eftersom det verkar som mallen inte kommer förrän i mitten på januari. Så på dom ska det fan åkas på på onsdag förhoppningsvis. Hade lite strul med ena bindningen på mina gamla idag men jag lyckades fixa det. Gött att Daz har bestämt sig för att köpa dom så då blir dom andra lite billigare.

Bifogar lite bilder så ni kan se själva hu mycket snö det är.

Ha't gott!
/J







Inga kommentarer: