torsdag 11 december 2008

Puuuuuder!!!

Normal 0 21 false false false SV X-NONE X-NONE

Idag har man åkt ytterligare ganska sanslösa mängder lössnö. Det är så pass mycket snö så om man droppar under 4 meter så behöver man inte ens tänka på landningen. Det är som att landa i ett hav av mjuk fin sockervadd. Helt fantastiskt. Har kört runt omkring i skogarna kring Mandria idag och inte ens bemödat oss med att fortsätta upp i Bettaforca. Fanns ingen sdom helst anledning. När man var trött på en linje eller en klippa så var det bara att sticka ut över en annan kant så hade man ytterligare X antal meter fallhöjd med helt ospårad halvmeter djup lössnö. Det är betydligt mycket mer snö nu än den gången i slutet på säsongen 08 då det dumpade som fanken i två dygn. Man kan åka precis över allt. Och inte behöva oroa sig det minsta. Man kör rakt över alla stenar och träd och det är inte minsta tillstymmelse til att man går i någon stans. Roligast idag måste dock ha varit när Kenn fgörsvinner över ett krön och Jocke och jag följer i tron om att dfet var ett nice litet drop men ndet visade sig vara tre stycken gigaaaantiska sk. ”pillows” allså snökuddar som bildas på stenar och annat när det har snöat kopiöst mycket. Hur roligt som helst att dansa ner dom 6 meterna ner till spåret. Testade Daz Extrem BigO idag också och dom var lite styvare om man säger så. Inte riktigt lika roliga som mina Seth. Nu väntar jag bara på att mallen för mina nya ska komma så jag kan få dom monterade. Dom är för breda för någon annan mall som finns. Så det känns ju lite coolt. När jag får dom så ska det nog fan bli åka av :D

Nu är klockan halv 5 när jag skriver detta och jag ska aldeles snart gå till jobbet. Inte så där fantastiskt mycket att göra om man säger så. Igår hade vi inte en enda gäst. Ingenting bokat heller, så det kan nog bli en tidig kväll idag med. Roar mig med att städa, kasta is och plugga italienska. Börjar fungera rätt så bra nu faktiskt. Det blir bättre och bättre.

Är lite stel i ryggen men det är nog bara dålig stretch kombinerat med lite klena skidmuskler.

Tänker på er där hemma och känner väl ett litet sting av medlidande över situationen där. Lite grann…

Imorgon sticker vi ut igen för då är allt igensnöat sedan idag. Dumpar som valigt utanför dörren. Pratas om upp till en meter under söndags dygnet så förhopningsvis så avskräcker det folk för att komma upp. Det är mysigt när det är lugnt och skönt.


Uppdatering från kvällen: Inget nytt, alls. Eller, Bruce Springsteen är troligtvis coolast i hela världen. Så, nu har vi slagit fast det...


Take care!

/J

Ps. till alla lumpare: Om någon behöver grönduk så har jag ett jäääävla upplag i baren. Bara att komma ner och hämta ;) Ds.

Inga kommentarer: